Startsida             Noter              Beställa              Om Oss             Länkar             In English

Noter - Körverk

körverk

Katalog

Noterna nedan är de som finns till försäljning. Annat av vår mångåriga utgivning är slutsålt, men finns förtecknat i utgivningslistan. Beställ genom att skicka ett mail till
email me!
Porto och hanteringskostnad tillkommer - ca 50 kr för en enstaka not. För tyngre försändelser blir portokostnaden högre.

Alfvén, Hugo

Vid sekelskiftet klav 100:-
Kantat. Text av Erik Axel Karlfeldt. Sopran, kör och orkester. Op. 12. Utgiven 1907.

Uppenbarelsekantat klav 100:-

Kantat till invigningen av Uppenbarelsekyrkan i Saltsjöbaden. Text sammanställd av Nathan Söderblom.

Bas, bariton, två körer, orgel, harmonium, stråkvartett, harpa och celesta. Op 31. Utgiven 1916.

Kantat vid reformationsfesten

Kantat vid reformationsfesten i Uppsala 1917. Barytonsolo, kör och orkester. op. 36. Text Del I: två koraler av Martin Luther; Del II: "Luthers hammare" av Erik Axel Karlfeldt. Utgiven 1921. Faksimilutgåva i A4-format 2017.

UTGÅVA PÅ TYSKA

Wilfried Pankauke har översatt Karlfeldts dikt "Luthers hammare" till tyska och transkriberat orkestersatsen för orgel. Luthers originaltext i Del I. Utges i två häften, det ena för kör och solist, det andra för orgel. Utgiven 2017

klav 100:-

kör 150:-

orgel

200:-

Unge herr Sten Sture klav 100:-
Dikt av Hugo Tigerschiöld. Text på svenska och tyska. Baryton, manskör och orkester. Op 30. Dedicerad till Carl Milles. Utgiven 1933. Upplagan slutsåld, men kan beställas som faksimile, obunden laserutskrift på kvalitetspapper.

Kantat vid Sveriges riksdags 500-års Minnesfest. klav 100:-
Text av Sten Selander. Bariton, kör och orkester. Op 51. Utgiven 1936.

Herrans Bön klav 200:-
Text av E.J. Stagnelius. Sopran-, alt-, tenor- och barytonsolo, blandad kör och orkester. Komponerad 1899-1901. Utgiven 1910.
Ladda ner notexempel Notexempel
LyssnaSpotify

Allgén, Claude Loyola

Vexilla Christus inclyta Körpartitur 120:-

Vesperhymn för blandad kör a cappella.
Latinsk text av Vittorio Genovesi. Utgiven 2016.

Andrée, Elfrida

Snöfrid Körpartitur 120:-
Ballad med text av Viktor Rydberg. Svensk och tysk text. För sopran, mezzo-sopran, tenor, kör och orkester. Utgiven 1884. Upplagan slutsåld, men kan beställas som faksimile, obunden laserutskrift på kvalitetspapper.

Berg, Natanael

Höga visan klav 100:-
För sopran, tenor, damkör, manskör och stor orkester. Utgivet 1926.

Carlstedt, Jan

Missa in Honorem Papae Ioannis Pauli II.

Sångstämmor 100:-

de Frumerie, Gunnar

Två körsånger Körpartitur 75:-

Klagosången, sopransolo och blandad kör a cappella, Op 35:3.

Vita Nuova, blandad kör a cappella, Op 50. Dedicerad till Bror Jonzon.

Texter av Pär Lagerkvist. Utgiven 2006.

Hallén, Andreas

Ett Juloratorium. klav 100:-
För sopran, tenor, kör och orkester. Text av Annie Quiding. Utgiven 1905.

Hallström, Ivar

Kantat vid Konung Oscar II:s 25-åriga regeringsjubileum 1898. klav 100:-
Sopran, alt, tenor, bas, kör och orkester. Text av Carl Snoilsky. Utgiven 1897.

Jonsson, Josef

Missa solemnis. klav 100:-
Kyrie, gloria, agnus dei, sanktus. För blandad kör, orkester och orgel. Op. 33. Utgiven 1938.

Korallrevet klav 100:-
Symfonisk dikt för baritonsolo, kör och orkester. Op. 10. Dedicerat till Elsa Häggström. Text av Arvid Mörne. Utgiven 1919.

Lindberg, Oscar

Requiem klav 100:-
Sopran, alt, tenor, bas, kör och orkester. Dedikation "Till mina föräldrar". Utgiven 1929. Upplagan slutsåld, men kan beställas som faksimile, obunden laserutskrift på kvalitetspapper.

Nilsson, Torsten (1920-1999)

Corde natus ex parentis 75:-
För damkör, hög solosopran och orgel. Utgivningsår 2016. Vesper för jultiden.

Olsson, Otto

Te Deum körpartitur m klaverutdrag 150:-
Te Deum för kör, stråkorkester, harpa och orgel. Op 25. Komponerad 1906. Nytryck

Peterson-Berger, Wilhelm

Kantat vid Kungl. teaterns i Stockholm 150-årsjubileum. klav 100:-
Sopran, alt, tenor, bas, kör och orkester. Diktad och tonsatt av WPB. Arrangemang av Sten Beite, delvis efter tonsättarens utkast. Utgiven 1942.

Sorgemusik med anledning av Gustaf II Adolfs död.

Sorgesång för kör. klav 100:-
Tomas Boltzius, Threnodia (1632). Andreas Düben, Pugna Triumphalis (1634). Redigerad av Nat. Franzén. Utgiven 1932.

Sandström, Jan

Landskap med solar körpartitur 120:-
För blandad kör a capella. Text av Tomas Tranströmer ur Sorgegondolen. Komponerad 2012. Utgivningsår 2016.
In Flanders Fields körpartitur 120:-

För blandad kör a capella. Text av John McCrae. Komponerad 2014 på beställning av WDR:s radiokör i Köln. Utgivningsår 2016.

Söderman, J August

Signe lills färd. klav 100:-
Konsertdikt för soli, kör och orkester. Text av Ludvig Josephson. Utgiven 1892. Komponerad 1869. Upplagan slutsåld, men kan beställas som faksimile, obunden laserutskrift på kvalitetspapper.
Ode till glädjen. klav 100:-

Text av Friedrich von Schiller. Manskör och orkester. Utgivet 1891.

Waldenby, Michael

Juloratorium, op. 17. klav 150:-
För sopran, baryton, kör och orkester. Kan även framföras med enbart orgel. Text ur Johannesevangeliet och av Lope de Vega. Komponerad 1986. Utgiven 2017.
Orkesterstämmor kan hyras från förlaget. partitur 300:-

Welin, Karl-Erik

Crepusculo op. 65

körpartitur 100:-
Komponerad 1992. Utgiven 2011.
För kör a capella och (goss)sopran. Ca 11 min.
NotexempelNotexempel i PDF här.

Hela Prislistan

sorterat